top of page

Tema pasaran berkaitan Johor


Johor Bahru (JB) kini hangat disebut sebagai hotspot hartanah utama oleh penganalisis saham. Tahun lalu, developer sibuk mendapatkan tanah di ibu negeri ini, petanda jelas minat yang meningkat di kawasan ini. JB-Singapore Rapid Transit System (RTS Link)

Salah satu faktor utama yang dijangka menyumbang kepada pertumbuhan pasaran hartanah JB adalah projek JB-Singapore Rapid Transit System (RTS Link) yang dijangka bertindak sebagai pemangkin bagi pembangunan tanah JB.

RTS Link tidak hanya akan meningkatkan hubungan antara JB dan Singapura tetapi juga meningkatkan daya tarikan JB sebagai destinasi kediaman dan pelaburan. Aksesibiliti yang ditingkatkan ini kemungkinan akan menarik lebih ramai penduduk Singapura untuk melabur dalam pasaran hartanah JB, mendorong lagi permintaan.

Johor Bahru (JB), the bustling state capital of Johor in southern Malaysia, has recently topped the list as a prominent property hotspot. Last year, developers were busy landbanking in the state capital, a clear indication of the growing interest in this region.


Potensi Pelaburan Untuk Pelabur Saham

Menambah daya tarikan pelabur adalah Coronation Square yang dijangka siap pada tahun 2028, masuknya NVIDIA yang akan membangunkan pusat data AI di Johormulai pertengahan tahun depan, dan peningkatan mendadak dalam hartanah dan pembinaan semuanya memainkan peranan.

Menurut penganalisis saham juga, sektor bahan binaan dijangka menjadi sektor seterusnya yang mengalami pertumbuhan. Trend ini adalah petanda jelas pembangunan berterusan bagi pasaran hartanah JB.

Secara keseluruhan, Johor Bahru sedang menjadi hotspot hartanah di Malaysia dengan cepat, ditambah dengan gabungan pembangunan strategik dan minat pelaburan. Apabila projek-projek ini menjadi kenyataan, kita boleh menjangkakan lebih banyak potensi jika terlibat dalam tema pasaran ini. Analisa Saham Berkaitan

Analisis teknikal harga saham Sime Darby Property (SIMEPROP) dan KSL Holdings Berhad (KSL) menunjukkan trend positif. EMA50 dan EMA150 menunjukkan ke arah atas. Ini menunjukkan struktur kenaikan yang kuat dalam pasaran untuk saham-saham ini. Algo Signal ( Blue triangle) yang juga menunjukkan minat belian yang kuat.

Manakala, dari segi fundamental juga menunjukkan Price Book Ratio saham-saham ini berada dibawah paras purata saham-saham hartanah tersenarai.









0 comments

Recent Posts

See All

Momentum Positif Terhadap Pemulihan Ekonomi Malaysia

🇲🇾 Dalam arena pasaran tempatan kita, kejayaan PM DS Anwar dalam mendapatkan pelaburan AS sebanyak RM63.02 bilion dari syarikat teknologi utama seperti Google, Enovix Cooperations, Microsoft, TikTok

bottom of page